Za innowacyjną koncepcję uznano parkowanie podziemne o zaledwie dwóch poziomach w 1964 r., kiedy to deweloper Louis Lesser wybudował dwupoziomowy parking podziemny pod sześcioma dziesięciokondygnacyjnymi wieżowcami na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, w którym brakowało miejsca na poziomą rozbudowę na uniwersytecie o powierzchni 176-akr (0,71 km2 ). W 1964 r. uznano, że prosty dwupoziomowy parking jest na tyle niezwykły, że oddzielna sekcja gazetowa zatytułowana „Parking Underground” określa garaż jako innowacyjną „koncepcję” i „podziemne miejsca parkingowe”. W Toronto, jeden z największych na świecie, to 2400 miejsc parkingowych pod placem Nathana Phillipsa
W sąsiedztwie centrum można wybudować parki obsługujące centra handlowe, co ułatwia dojazd na każdym piętrze pomiędzy sklepami i parkingiem. Przykładem może być Mall of America w Bloomington w Minnesocie, USA, gdzie do budynku przylegają dwa duże parkingi, na wschodnim i zachodnim krańcu. Wspólne stanowisko w sprawie parkingów w centrach handlowych w Wielkiej Brytanii jest na dachu, wokół różnych systemów użyteczności publicznej, umożliwiając klientom korzystanie z wind bezpośrednio w dół do centrum. Przykładem może być „Wyrocznia w Czytelni” czy „Miejsce Festiwalowe w Basingstoke”.
Rodzaje bram garażowych
Garaże te często posiadają niskie prześwity sufitowe, które ograniczają dostęp pełnowymiarowych samochodów dostawczych i innych dużych pojazdów. W dniu 15 grudnia 2013 r. zginął mężczyzna podczas napadu w garażu w centrum handlowym na krótkich skoczniach w Millburn, New Jersey. Reakcja karetki pogotowia na strzelaninę opóźniła się, ponieważ była zbyt duża, aby wejść do garażu. Odwiedź stronę
W Stanach Zjednoczonych koszty wielopoziomowych struktur parkingowych szacuje się na 25 000 USD za miejsce parkingowe, a koszty parkingu podziemnego na około 35 000 USD
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze producenta bramy
Konstrukcje parkingowe są poddawane ciężkim i przesuwającym się obciążeniom powodowanym przez poruszające się pojazdy i muszą wytrzymywać związane z tym obciążenia fizyczne. Przeguby dylatacyjne stosowane są pomiędzy segmentami nie tylko w celu rozszerzalności cieplnej, ale również w celu dostosowania się do zginania kształtowników konstrukcji ze względu na ruch pojazdów. Uzupełnienia sejsmiczne mogą być stosowane tam, gdzie trzęsienia ziemi stanowią problem.